Górowska młodzież w Warszawie

Aktualności

Uczniowie gimnazjum im. Jana Pawła II w Górowie Iławeckim 10 maja odbyli wycieczkę do Warszawy. Pierwsze godziny pobytu w stolicy poświęcone zostały na zwiedzanie Centrum Nauki „Kopernik”. Ciekawe galerie oraz ekspozycje  ułatwiły uczniom zrozumienie wielu zjawisk w otaczającym nas świecie.

Następnie udaliśmy się do okrytego majowym kwieciem parku ujazdowskiego. W szumie potężnych kasztanów niesionym łagodnym tchnieniem wiatru słyszeliśmy niemilknące od wieków echa dawnej świetności naszej stolicy. W dominującej wokoło zieleni odczuliśmy niezmierny spokój i harmonię, których nowoczesność nigdy nie będzie w stanie zastąpić.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był Belweder. Kunszt wykonania tej budowli oraz jej monumentalność zdumiała każdego z nas. Niezwykłe XIX-wieczne zestawienie elementów rodem z antycznej Grecji tworzy zrównoważoną i wręcz genialną kompozycję.

Później wybraliśmy się do Pałacu Łazienkowskiego. Ta niegdyś rezydencja króla Stanisława Augusta Poniatowskiego nadal lśni niezmiennym blaskiem minionej epoki.

Nasi organizatorzy zaproponowali zwiedzenie Pałacu Kultury i Nauki, na co z chęcią się zgodziliśmy. Widok panoramy miasta z 30 piętra dostarczył wielu niezwykłych wrażeń.

Warto jeszcze wspomnieć, że jest to nasza kolejna wycieczka do Warszawy. Wcześniej, tj. 19 maja 2012 r. gościliśmy w Sejmie, byliśmy na Placu Zamkowym oraz na Krakowskim Przedmieściu. Dzięki dużemu zaangażowaniu naszych opiekunów – p. L. Kondratowicz, p. L. Marciniuk, p. Romana Petreckiego, oraz p. Alicji Kamińskiej, wzbogacającej nasz wyjazd obszernym komentarzem historycznym, wracając myśleliśmy już o kolejnej podróży do stolicy.